zaterdag 1 februari 2014

Aanvulling bij mijn sjaal

Hallo allemaal,
 
Het heeft weer even geduurd maar ik wilde een muts bij mijn sjaal.

Toen de muts af was was deze niet naar mijn zin.
De kinderen lagen in een deuk.
Ik werd een rastavrouw genoemd.
 
 
 
 
 
Nou dat willen we natuurlijk niet.
 
Ik heb hem dus een aantal toeren uitgetrokken en toen met
vasten alles gehalveerd.
Tot slot een leuke bloem erop gemaakt
en de winter mag komen ofwel
wij kunnen
naar de winter  
 
                                                                                                             
 
 
 
 
 
 Het patroon van de muts komt hier vandaan:
 
Het patroon van de bloem is in het turks maar aan de hand van de plaatjes kom je een heel eind.
 
Ik heb na de ketting lossen vakken gemaakt door 2 lossen over te slaan en dan een stokje in de volgende losse.
Ik had dikke wol anders zou misschien vasten ook kunnen.
Toen heb ik de blaadjes gemaakt door 1 vaste, 1 stokje, 1 dubbelstokje, 1 stokje en 1 vaste te haken in het gat. Vul zo alle gaten tot de toer uit is.
Vervolgens naai je ze opgerold aanelkaar en tot slot op de muts.
 
Veel succes.
 
Dank jullie wel voor het langskomen en graag tot de volgende keer.
 
Groetjes
Paula
 

1 opmerking:

  1. Heel mooie muts en sjaal Paula!
    Je bent helemaal voorbereid op de winter...

    Lieve groeten, Annemie.

    BeantwoordenVerwijderen